La Romeria de Magdalena suma 150.000 persones

Unes 25.000 persones més que anys anteriors

558

Aquest any la romeria ha tingut una gran presència de castellonencs i també de polítics. Més de 25000 persones han participat en un dels actes més representatius de Castelló. La jornada va començar amb l’eixida de la romeria de canyes des de la co-catedral.

Aquest any com a novetat molts dels polítics han eixit des del temple i no des de l’ajuntament i s’han incorporat a la marxa amb les gallatas, el clero i amb les reines de les festes. Milers de castellonencs han caminat des de la plaça major de Castelló fins a l’ermita de la Magdalena amb la canya i la cinte verda característica per tal de commemorar la festa fundacional de la capital de la Plana.

Entre els polítics que han participat destaca la presència del Ministre d’Infraestructures José Luis Ábalos, el president de la Generalitat Ximo Puig, el Conseller d’Educació Vicent Marsà, l’alcaldessa Amparo Marco, l’exalcalde i expresident de la Generalitat Alberto Fabra, el president de la Diputació provincial Javier Moliner i pràcticament tots els membres de la corporació municipal.

Com a únic incident destacable en tota la jornada han sigut tres conatos d’incendi al recorregut de la Magdalena en zones de matorral al desert de les Palmes, que és un paratge natural protegit.

En tots aquests casos el centre integral municipal de seguretat i emergències ha fet per apagar els incendis que s’hi han produït en els voltants locals de San Roc. Des de Policia local han comentat que és molt habitual que durant la romeria es produeixen aquest tipus de successos malgrat les advertències.

La peregrinació com a tal conclou aquesta vesprada a les 20.30 després de la caiguda del sol amb el tradicional desfile de gallates on tant els penitents, els representants de les festes i les comissions de Gallatas desfilen des dels afores de la ciutat fins al cor d’aquesta.