Si les festes de Castelló són dilema i juí, Borriana no està massa darrere. Va caure com un mísil la notícia que l’elecció de la Reina Fallera de Borriana acabaria en els tribunals després de que el consistori desestimara un recurs d’alçament contra l’Ajuntament, Junta Local Fallera i Federació de Falles.
La Federació de Falles ha assegurat mitjançant un comunicat que «tant en el procediment, com en l’elecció de les Reines Falleres de Borriana 2019, es varen seguir en tot moment les normes establertes en el reglament de règim intern». Un sistema que ja fa anys que es du a terme i que no havia generat cap polèmica.
A més, des de l’ens fester han insistit al fet que «totes les candidates al càrrec de Reina Fallera de Burriana coneixien per endavant estes normes que constaven en els fulls d’inscripció de la candidatura i mitjançant la seua signatura varen manifestar estar d’acord amb elles.»
L’objectiu d’anar a juí només va per l’elecció de Mar Zamora com a sobirana, en cap cas s’ha dit res del procediment d’Anne Alòs, que va ser al mateix temps i amb les mateixes normes.
El procediment per a escollir a les reines falleres no és transparent, ja que no és totalment públic el recompte de sobres, però mai havia generat cap discussió perqué durant el recompte estan presents l’alcaldessa de la ciutat Maria Josep Safont i el secretari de l’Ajuntament en la seua qualitat de fedatari públic per donar fe de la veracitat del procés electoral.


